Postaram się to opisać jakoś składnie. Ostatnio przegraliśmy kilka bitw, które mogły być wygrane, dzięki strategicznym posunięciom i wykorzystaniu możliwości jakie daje nam nowa wersja.
Atak a mur.
Większość osób boi się wysokiego muru przy atakach, co jest zupełnie niepotrzebne.
Im wyższy mur tym większy bonus do ataku o ile oczywiście wysyłamy wojsko w określony sposób.
Dlatego jeśli mamy do wyboru atak na lotkę, lub atak na miasto o wysokim murze powinniśmy wybrać miasto z jak największym murem.
Wysyłamy atak falowy. W pierwszej fali idą przede wszystkim moździerze, giganty i wiadomo tarany. Moździerze (600) i giganty (300) dostają bonus za wyłomy.
W drugiej turze dosyłamy strzelców i balony, te dostają bonus kolejno 300 i 1200. Rachunek jest prosty strzelcom podnosi się atak z 64 na 300, balonom z 340 na 1200. Przy ataku 1000 strzelców podnosi nam się atak o 200k, przy 100 balonach o kolejne ok 100k.
Czyli jeśli wyślemy w takiej kolejności możemy dostać 300k w ataku.
Żadna obrona nawet za wysokim murem nie będzie skuteczna, dodam nawet, że atakując miasto zamiast np lotki uspimy czujność obrońcy (ba mniemam,ze w duchu będzie z nas brechtał, że jesteśmy mega idiotami, że rzucamy się na mur, uśmiech schodzi im dopiero z ust widząc różnice w stosunku ataku do obrony. Zwykle wtedy jest juz za późno na wołanie wsparcia, czasem zyskuje się w ten sposób godzinkę.
Offline
tak był ale juz nie dostaje sie za to bana to całkiem legalne i poki co korzystajmy ile sie da
duzo Artur ostatnia moja bitwa podwoiła moja siłe ataku miałem normalnie 200k a tym sposobem 400k
przepis
najlepiej wysłac na pierwszy ogien 250 mozdziezy + 200 gigantow lub ok 500 hoplitow na drugi rzut 300 balonow i strzelcow by dotarły na 2 runde i mamy mega bonusik
kosek potwierdz ostatnio sie przekonałes
im wyzszy mur u wroga tym wiekszy bonusik
wojo mniej wiecej w takich proporcjach oczywiscie moze byc mniej
a i istotni sa rowniez lekarze i kucharze podnasza nasza wytrzymałosc bardzo wazna w dlugich bitwach
atakujacy ma duzo lepiej wiec w wojnach rzadko kiedy bedziemy sie bronic
flota
podwodne do ataku i tylko do ataku w obronie sa słabiutkie
do obrony mozdzieze ale tylko do obrony w ataku słabiutkie
a i zakaz mowienia o tym innym graczom niz sojusznicy!!!
Offline
po małej analizie doszedłem do tego, że zdolność specjalna: "wytrzymałość" jest liczona następująco :
do obrony podstawowej oraz ulepszeń w warsztacie dodajemy procenty z muru, które zwiększają obronę i liczymy z tego 30% - tyle własnie dodaję nam przy obronie zdolność wytrzymałość.
Jak to wygląda w praktyce
test I
-testowana jednostka : hoplita
-obrona jednostki : 30 + 15 ulepszenie w warsztacie (łącznie 45)
-mur : 0%
teraz liczymy
całkowita obrona wraz z murem wynosi 45pkt
z tych 45 liczymy 30% wychodzi nam 13,5pkt TO JEST ZDOLNOŚĆ 'WYTRZYMAŁOŚĆ'
a wytrzymałość to to samo co obrona, więc dodajemy 45 + 13,5 = 58,5 pkt tyle nasz hoplita posiada przy obronie bez muru
test II
-testowana jednostka : hoplita
-obrona jednostki : 30 + 15 ulepszenie w warsztacie (łącznie 45)
-mur : 150%
liczymy
150%muru z 45 obrony wynosi 67,5 pkt - tyle dodaje nam mur
67,5 + 45 = 112,5pkt - obrona hoplity z murem, bez zdolności wytrzymałość
30% ze 112,5 = 33,8 TO JEST ZDOLNOŚĆ 'WYTRZYMAŁOŚĆ'
45+33,8 = 78,8pkt
reasumując:
mur między testami wzrósł o 15 poziomów, czyli 33,8 - 13,5 = 20,3 - jest to różnica zdolności wytrzymałość pomiędzy murem 0, a murem poziomu 15. Wystarczy teraz podzielić 20,3 przez 15 poziomów i wyjdzie nam o ile wzrasta wytrzymałość wraz ze wzrostem jednego poziomu muru. 20,3 : 15 = 1,35
Wnioski
-Wytrzymałość jednostki rośnie wraz ze wzrostem poziomu muru
-każdy poziom muru dla hoplity dodaje nam oprócz standardowych 10% do obrony, również 1,35pkt obrony ze zdolności specjalnej.
-początkowa wartość zdolności wytrzymałość dla hoplity bez muru wynosi 13,5pkt
-na drugi raz nie będę się tak rozpisywał, bo można było pokazać to za pomocą dwóch obliczeń
WAŻNE
w grze pokazywane są liczby do jednej po przecinku, a system liczenia opiera się na kilku(nastu), więc trzeba zawsze wziąć poprawkę do wyniku.
PS oj zły temat, ale nie chce mi się już tworzyć nowego
PS 2 a jednak będzie dobry dział, bo jednostki ze zdolnością natarcie też dostają 30% do swojego ataku (gdy atakują), ale jest to niezależne od poziomu muru w mieście
Ostatnio edytowany przez Artur (2009-04-13 15:49:33)
Offline
takie nawiązanie do pierwszego posta
gdy atakujemy i rozwalamy mur przeciwnikowi to każda nasza jednostka (oprócz tych ze zdolnością natarcie) dostaje bonus do siły ataku
za rozwalony mur o 1 pkt atak każdej jednostki jest mnożony razy 1,1
z każdym punktem więcej rozwalonego muru dostajemy kolejne 0,1
czyli mur zniszczony o 2pkt daje nam 1,2 * atak standardowy
mur zniszczony o 20pkt daje nam 3,1 * atak standardowy
dla wzrokowców proszę :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/730 … 7bb05.html
zobaczcie !
135 moździerzy zwiększa nasz atak razy 3,1 !!!!!
masakra
co się tyczy jednostek ze zdolnością natarcie !
nie dostają one bonusu za wyłomy dokonane przez wszelkiego rodzaju tarany jeśli będą walczyć od pierwszej rundy, ale za to jak wlecą do bitwy w następnych rundach ich atak jest mnożony tak samo jak w przypadku pozostałych jednostek
Ostatnio edytowany przez Artur (2009-04-13 20:57:08)
Offline